28 mars 2010

Hektiska dagar! Produktiva dagar! Trevliga dagar!

Så tycker jag, men skulle du fråga hundarna så får du nog inte samma svar. De har tillbringat större delarna av fredag - lördag liggande i bilen och tuggande på märgben.


Fredagen inleddes med lite jobb på skolan och sedan vick sig mammahjärtat en boost när vi hälsade på Elias som praktiserade en vecka på Jula. Han fick springa runt och guida Fredrik lite och minsann, tror jag inte att han lyckades kränga en grill till mormor och morfar också.


Sedan var det raka vägen till Umeå för jobb och umgänge med Fredriks släkt. Och ett av resultatet från dagens arbete var att jag hittade en vikarie!!!!!!!! Känns jättebra och stresshormonnivån sjönk märkbart direkt.





Hemma i någorlunda tid för att sen på lördag stiga upp tidigt (som om det skulle vara nåt nytt med tanke på mina sömnproblem) och följa med ett kompispar till Luleå, Finland och, slutligen, Haparanda och IKEA. Som en sann neurotisk matte sprang jag in på tullstationen och viftade med EU-pass och rabiesvaccinationsintyg för hundarna men de tittade bara avmätt på mig och vinkade iväg mig. Vilket direkt fick mig att börja planlägga diverse smuggelaktioner som säkert skulle gå genomföra i skuggan av en höggravid mage och en överskötsam personlighet - tur att nerverna inte är lika starka som min fantasi...


Tillbringade ett flertal timmar på IKEA utan att egentligen göra några större inköp. Provsatt diverse fåtöljer, sängar och stolar medan kompisarna letade borttappade shoppinglistor och gjorde impulsköp. Jag vet inte riktigt vad som tagit åt mig - min shoppingnerv tycks ha förtvinat.


Hemma relativt sent och bara det faktum att inte en enda inhandlad pinal bars in förrän strax före lunch på söndag indikerar väl att allt inte står riktigt rätt till med mitt tidigare väl utvecklade inköpscentra. Kanske jag har fått en blodpropp där också?


Nu väntar jag i a f på att snöandet ska bedarra lite så att jag kan gå ut och aktivera de stackars uttråkade hundarna. Sedan blir det att fixa lite middag till saknade vänner och älskade barn som alla gör entré i kväll. Trevligt avslut på en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar