4 mars 2010

Nu är de på väg...

...mina vänner och träningskamrater från SWB Skellefteå. Till Norrköping. För spännande wp-tävling. Uppskattat lydnadstävling. Trevliga fester. Resultatrikt årsmöte. Mysig hotellvistelse. Underbart umgänge. En massa skratt och roligheter.


Fy fan.


För oss satt beslutet låååångt inne. Till efter lunch i går. Då hade Fella inte visat tillräckligt starka tendenser att upphöra med löpet. Så då fick det bli ett avgörande "Nej, vi kan inte åka". Och sen grät jag en skvätt.


Nästa chans till wp-tävling är i slutet av april. Dagarna då jag har beräknad förlossning. Jag funderar på att gå upp på förlossningen och begära ett planerat kejsarsnitt. En tvådagars wp-tävling borde ju vara giltig anledning.


För att få tankarna på annat åkte vi till en kompisfamilj och åt middag i går kväll. Tillsammans med dem kan humöret inte undgå att få sig en skjuts uppåt. Vi planerade in en sväng till Malå under helgen också. Hyra in oss i deras stuga några dagar, åka slalom, vara ute i friskluften och få tankarna på annat.


Så i dag blir det att slutföra en hel del jobbprojekt som påbörjats under veckan. Aktivera de stackars hundarna som säkert ser att vi hänger läpp så snart vi tittar på dem (och stackars Fella har fått en hel del gliringar om sin mutta). Och så packa förstås. Och jag borde ringa Hälsocentralen och be att få komma och kolla halsen. Är tämligen övertygad om att jag har halsfluss. Jag är så LESS på att vara sjuk men jag är lika less på att ha kontakt med landstinget...träffa oengagerade läkare, sitta och vänta...och vänta...


Först och främst ska jag försöka hitta min tappade sug. Den borde ligga här nånstans...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar