21 mars 2010

Aktiv helg som slutar med att en tvåa blir en etta

Efter sedvanliga sömnlösa nätter har jag varit uppe i ottan även under helgen. Lite skadeglatt kan jag konstatera att så har också större delen av familjen.


På lördag morgon purrade jag Freja och tog henne med på bytardagar medan Fredrik och Isac åkte iväg till en kompis' garage för att meka. Vi gjorde inga större klipp men lite smått och gott till bebben och till Freja fick vi ändå med oss. Sedan åkte vi två och körde tung dw med hundarna. Freja fick träna Ya'ax och gjorde det med bravur. Efter lite shopping gjorde vi pit stop i Ersmarksbodarna för att förbereda inför kvällens grillkväll.


Tog sedan sambo och unghopen med oss till kompisar i stan för trevlig samvaro och god mat. Som vanligt blir vi uppemot 15 - 20 pers när vi träffas så där och allas munväder går varma både av en massa prat och av skratt. Vi gjorde dock relativ tidig kväll eftersom vi skulle upp och iväg på söndag morgon för Fellas tävlingsdebut på lydnadsplan.


Strax efter åttasnåret drog vi så iväg norrut på söndag. Jag, Fredrik, ungarna + ett par inlånade sådana. Vimsade runt lite innan vi hittade Brukshundklubben i Piteå men väl framme gick det mesta ganska bra; inga nervösa sammanbrott varken hos mig eller hos Fella.


Äntrade tävlingsplanen och kände mig kolugn. Men så nollade vi ett moment - läggandet - och då var det kört... Trodde jag... Men hoppsan - när jag återvände lite slokörad efter ett par timmar (som vi fördrivit med lite shopping och matintag i centrala Piteå) för att hämta mitt protokoll, visade det sig att vi klarat ett förstapris ändå! Vi hade så pass goda resultat på de andra momenten att totalsumman hamnade på rätt sida marginalen! Liten filmsnutt från tävlingen hittar ni här.




Efter att ha bevistat Isacs karateträning, skjutsat ungar hit och dit samt jobbat lite, ska jag nu avsluta kvällen i lätt kannibalistisk anda - Herman är tillredd och färdig att ätas upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar