30 november 2009

Sköna rutiner


I dag var en sån där rutinmässig, vilsam dag om inte lär gå till världshistorien men som ringlar som smörjmedel i kranskärlen och lägger en mjuk filt över pulstopparna. En sån där dag som jag beklagade mig över att jag hade för många av för någon vecka sedan. Man ska inte ha för mycket av det goda.


Jobb på fm, sedan vattengympa tillsammans med Fredrik (inklusive ett smärre drunkningstillbud när jag, drabbad av hybris, skulle göra en extremvariant av en övning), en km i simbassängen i nya simglasögon (det är inte klokt vad lite som behövs för att glädja en neurotisk socionom), hem för att jobba lite mer, träna lite lydnad med hundarna, ta emot barn och mysa med dem, förhöra läxor, laga mat och sen en dryg halvmils promenad med grannen och hundarna.


Gällande simningen, undrar jag över vad som hänt. Kanske mina händer som krymt eller simbassängen som blivit längre? Det tog nämligen flera minuter längre än vanligt att simma mina 1000 m. Grannen hade en teori om motvind men om jag ska rannsaka mitt samvete så är det kanske helt enkelt så att jag inte är lika strömlinjeformad som förut?


Nu är det mys i kvadrat med karl, hundar och barn. Glögg och nybakad sockerkaka och "Ullared" på TV. Och nyss drog Fredrik dessutom av mig sockarna och rensade bort luddet mellan tårna - dessutom åt rätt håll (det är livsviktigt att man drar fingret UPPÅT). Ett bra avslut på en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar