22 november 2009

Nu är det jul...





  Amaryllis - så mycket skönhet, så mycket blomma, så mycket jul...




Njae, inte riktigt än men SNART! Trots snö- och solbrist har julstämningen lägrat mig mer än på flera år. Ser fram emot godistillverkning, pepparkaksbak och en massa pyntande - förmodligen är det familjens harmoni som smittat av sig på julstämningen.


Min vana otrogen ligger jag faktiskt bra till när det gäller adventsförberedelserna. I stället för att sitta och svära över trasiga glödlampor i alla adventstakar på söndagkvällen vid första advent, har jag tänkt ligga i bakhåll för julstressen och börja pynta nu. I dag har jag bl a tvättat fönster och strukit gardiner samt hämtat enris.


Som vanligt har helgen varit full av ut- och inlåning av barn. En spontanmiddag hos kompisar har vi också hunnit med. I dag hade vi lite släktingbesök och då passade jag och mamma på att gå en sväng i elljusspåret i Ersmark. Hundarna fick dra kätting för anda dagen i rad. Och med sorg i hjärtat kan jag konstatera att gräset är grönare på andra sidan. I alla fall gräset i elljusspåren. Ersmark är bottennappet hittills, slaget av Ursviken och toppnoteraren Bureå.


En hektisk vecka väntar så nu ska jag, karl, hundar och katter ta en lugn kväll efter att barnen åkt till pappa. En brasa i kaminen och kanske lite glögg...


2 kommentarer:

  1. Det är ju mamman i dig som bygger bo. Klassikern hos alla gravida, därav adventspyntandet. =)

    SvaraRadera
  2. I så fall har jag varit skendräktig alla jular sen jag flyttade hemifrån; adventstid ÄR pynt!!!

    SvaraRadera