4 november 2009

Fellas nya karriär och var går gränsen för folks integritet?

Fella är ju en brutta med många strängar på sin nyspända lyra. Om wp:n eller lydnaden kör sig, tror jag att jag har hittat hennes nya karriärmöjlighet. Klicka på bilden så får ni se vad jag menar.



Och så över till nåt helt annat!  I går på badhuset hittade jag en engångsrakhyvel - i den allmänna duschen!!! Alltså... är det bara jag som är pryd eller? Skulle ni raka benen...eller bikinilinjen...eller pungen...till allmänhetens beskådan? Inte ens mina pojkvänner har fått se mig med rakhyveln i högsta hugg. Kan i o f s bero på att jag inte använder hyvel utan epilator och den går på ström. Ingen höjdare att använda den vid en gemensam dusch, kanske...


Nu börjar familjen gå in för landning efter en aktiv dag. Har hunnit med en hel del jobb, ett par timmars hundträning, takmålning, skjuts av ungar, tapetsering av Elias rum, handla mat samt skjutsat Freja till - och lyssnat på - hennes första orkesterträning. Mammaögat fick en tår i ögat minsann. Återkommer med en liten filmsnutt och en ljudupptagning när jag lärt mig komma överens med nya datorn.


Hej hopp!

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade till din blogg från familjeliv från ett inlägg du skrivit om problem med hundars tassar. Min Amstaff har nämligen problem med sina tassar (varfyllda bölder mellan tassarna) och på din beskrivning så låter det som din hund hade samma problem som min. Blev väldigt intresserad när du skrev att han blev bra efter kastreringen. Din hund har alltså inte haft några mer problem med sina tassar efter sin kastrering??? Låter helt underbart ... det är kanske det man ska göra med andra ord. Mvh,
    Lina

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag tävlar med min hund, kändes det inte roligt att ha honom i karens 2 - 4 ggr/år p g a antibiotikabehandling. Jag säger absolut inte att en kastrering är nån patentlösning, men för oss funkade det! :-) Och har man ändå inte tänkt avla, tycker jag det kan vara ett bra alternativ - att avla på hudproblem är ju inget att tänka på ändå, även om det är en inte allt för allvarlig åkomma.

    Om man som jag har en hund som på utan är cool i välkända lägen men som lätt går över i stress tycker jag att det kan vara värt att ta diskussionen med sin veterinär. Enligt min kunde hudproblem i vissa fall bero på hormonell stress och i detta fall verkar han ha haft rätt.

    Hoppas att det löser sig med din hund och ni slipper återkommande antibiotikabehandlingar, oavsett om ni hittar nåt annat sätt att angripa problemet eller inte!

    SvaraRadera