16 november 2009

Utmanövrerade av gäddhängsmaffian



I går morse lyckades jag övertala Fredrik att följa med mig på vattengympa (vet inte vem som ska ha pluspoäng, jag som lyckades få med honom eller han som gick med på det). Efter att båda gjort lite jobbmässiga insatser drog vi iväg till Eddahallen men si, där var det tji!


Hela entrén var full av rovdjursliknande medelålders kvinnfolk utrustade med gäddhäng, beväpnade med badpåsar. Likt ett djur i bur bevakade de varje potentiell konkurrent medan de travade på längs väggarna. Med föraktfulla fnysningar och sneda blickar betraktade de oss som stod mitt på golvet likt hindar i strålkastarsken. Då gick det upp för oss att det fanns en taktik bakom hela detta förfarande och att vi, naiva och oskuldsfulla, inte greppat konceptet. För faktum var att alla hade bokat platser på vattengympan och att det gällde att, när man fick sin inträdesbiljett, kasta sig fram och göra en bokning inför nästa vecka INNAN någon annan hann före.


Läxan var dyrköpt och vi fick vackert sitta på poolkanten och titta på medan vattengympabassängen fylldes av triumferande tanter. Eller... vi satt inte på poolkanten men ändå... Fredrik bytte ut bensprattel och viktlyftning mot värmen i bastun medan jag simmande mina 1000 m.


Nu måste vi utarbeta en strategi inför kommande vattengympapass. Vi ska vässa vårt intellekt liksom våra armbågar. Huka er kärringar, nu laddar vi om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar