15 november 2009

Jävla återställare!

Har tagit en välbehövlig bloggpaus ett par dagar medan sinnet har runnit på. Gårdagen var en bottennapp när det gäller dåligt humör hos fröken Larsson så hon gjorde bäst i att undvika all kontakt med omvärld och oskyldiga. Tristess och förutsägbarhet inverkar menligt på hennes psykiska status, nämligen - tvekar ni om detta så fråga stackars Fredrik som fick huka sig hela dagen i går.


Helgen började i o f s bra med annat jobb än bara framför datorn - det jäkla resförbudet gör att jag missar alla spännande, oförutsägbara och underhållande delar i mitt jobb. Kvar blir telefon- och datajobb, det absolut värsta med att vara egen företagare och familjehemskonsulent. Nåväl, under fredagen hölls ett möte i Ske-å som jag kunde närvara på. Dessutom fick vi från olika håll mycket cred för det jobb vi utför - både gentemot familjehem och kunder - och sånt är ju alltid kul. Tur att jag har Fantastiska Lena som gör ett superjobb och nu får vara företagets ansikt utåt i många situationer.


Innan mötet träffades träningsgruppen för lite drag weight-promenad i centrala Skellefteå. Duktiga hundar som vanligt:



Nina med Bill, Tor och Otto. Jag med Ya’ax och Fella.




Magnus, Linda med Hobbe, Martin med Lotta och Vinka










Och sist - men också minst - duktige Nixon vars matte Karin lånat ut bilderna.











































 


 


 


 


 


 


 


 


 


 





 









Efter hundträning blev det människoträning i form av några längder simning och 2/3 vattengympapass innan jag var tvungen att försöka göra mig presentabel inför eftermiddagens jobb. Konstigt att det går snabbare och snabbare att göra sig i ordning när man ska träffa folk. Kan bara ha att göra med att man sänkt sina egna krav vad gäller "presentabel"...



Tidigare i veckan påbörjade vi uppsättning av sk "återställare" i gästrummet, dvs en tjock tapet som man sätter upp ovanpå väggväv för att få en snyggare yta. Kanske trodde någon att jag menade annan form av återställare och det kan jag säga, att jag önskar att jag gjorde det också. Då hade man förhoppningsvis haft roligt i NÅN del av processen... Om man hade kunnat tillvarata den ilska som jag och Fredrik producerade under uppsättningen av dessa helvetestapeter, hade vi förmodligen varit självförsörjande på hushållsel under hela advent - och ni som vet hur omfattningen av den julbelysning jag brukar sätta upp förstår vad jag menar... I början var vi strukturerade och noggranna, bland annat för att inte få tapetklister på golvet. Efter ett par våder var vi glada om det inte var tapetjävlarna som låg på golvet!!!



Eftersom gårdagen ändå var åt helvete gav jag mig i kast med att fortstätta sätta upp återställare, måla tak och dra upp spik ur golvet i gästrummet. Det flög inte rosor ur fröken Larsons mun, kan jag lova.



Men, tänka sig, både jag och min omvärld överlevde gårdagen om än det var nätt och jämnt.  Nu stundar en ny dag men nya möjligheter. Den innehåller fortsatt renovering (INGA återställare i dag), hundträning (hoppas grannen och hennes jämthund som provade på drag weight med mycket gott resultat i torsdags följer med), lite veckohandling och sen kommer  barnen  i kväll.


Ha en bra dag - och undvik återställare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar