1 september 2009

Jobb ger vila

Tänk vad handgripligt arbete kan få en att känna sig avslappnad! Eller är det kanske högmodet som stiger en åt huvudet och ger syrebrist?


Jag och Fredrik har i a f tillbringat drygt ett dygn i stugan och hunnit måla väggar i ett rum, golv i ett annat, städat ett stort vedförråd och kapat upp nån kubikmeter ved, grävt grop i utedasset (det dasset lär jag återkomma till i bloggen - det än en stor fråga i vår familj...) samt hunnit vara lite sociala med gubbarna i byn. Sen har vi dessutom hunnit flytta en släp full med grejer från Fredriks fd lägenhet hem hit.


Kommer nog att sova gott i natt. Till skillnad från hur jag sover i stugan. Trots stora insatser från Fredrik och pappa när det gäller att höja stugan och jämna till golvet, lutar det lite, lite åt ena hållet. Och jag lyckas alltid lägga mig "huvudstupa" så det känns som att jag får allt blod i huvudet och som att jag har kramp i fingrarna efter att ha naglat mig fast i madrassen. Rackarns "prinsessan-på-ärten"-fasoner...


Hundarna fick en lugn dag. Det tar vi igen i morgon. Om nån till äventyrs skulle vilja läsa mer om hundträningen så har jag en träningsdagbok här



Vovvegos i stugan


Dagens fundering: Om man först skulle dricka en liter vatten och sedan lyckades svälja en köttbulle hel, utan att tugga - hur skulle köttbullen då  förhålla sig i magsäcken? Skulle den flyta, sjunka eller sväva omkring mitt emellan? Skulle det göra någon skillnad om det var nöt- eller fläskfärs i köttbullen? Om den var tinad eller frusen?

2 kommentarer:

  1. Haha, jag gillar din fundering. Nu börjar jag också undra över det...

    SvaraRadera
  2. Och det värsta är att det finns massor av såna där saker som man kan fundera över!!! Nä, förresten - det värsta är att folk inte tar en på allvar... :-) Jag vill verkligen veta!

    SvaraRadera