26 september 2009

Myspys

                

När jag shoppade lös i går köpte jag en hundkudde eftersom hundarna kategoriskt vägrar använda sin Bia-bädd och utan ödmjukhet huserar i våra skinnsoffor istället. Den nya liggplatsen blev en hit, dock inte bara för vovvarna... Djungelns lag gäller och vid ett par tillfällen har jag hört en katt skrika förorättat när en av hundarna lagt sig på dem. Ibland hittar man alla fem ligga ihopkrupna intill/på varandra - supermys!



I övrigt en bra och lugn dag i dag. Jag och Fredrik åkte några mil på förmiddagen för att köpa en svets och en pelarborrmaskin. Efter det besök av mamma och pappa; lite god mat, promenadsällskap och prat. Ens barn är alltid ens barn och det märks på mina föräldrar, främst på pappa, att han är ängslig för mig. Själv tänker jag att allt kommer att gå bra - har väl aldrig varit särkilt "gruvesam" - och nu, med all medicinsk expertisk inkopplad, kan väl saker och ting inte annat än sluta lyckligt? Jag tycker redan att det känns lite bättre, men kroppen ska ju själv lösa upp blodproppar i hela benet, så det är klart att det gör ont, särskilt i slutet av dagen. Men detta är ett övergående stadium och jag har bestämt att allt ska gå bra (så det så, pappa!).



Förresten, tror att mamma och pappa också blev sålda på mixern jag köpte i går. Mun-mot-munmetoden är bästa PR-vägen!

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det löser sig med benet.Mvh
    Sussie

    SvaraRadera
  2. Tack snälla" Det känns faktiskt tryggt - på sjukhuset har man tagit detta på största allvar och har kopplat in den expertis som behövs. Jag är förmodligen mindre i riskzonen nu än tidigare, då mina bekymmer inte var kända.

    SvaraRadera