26 september 2009

WP EM

Förra helgens sjukdomstillbud var inte trevligt att uppleva. Symtomen tyder på att jag hade en propp i lungan. Men inget ont som inte har nåt gott med sig - eftersom jag var i så dålig form tog jag själv beslutet att inte åka ner och delta i Weight Pull EM. Tur, för bara någon dag senare fick jag ju resförbud (ABSOLUT inget flyg och undvikande av bil). Om jag själv inte hade tagit beslutet hade det antingen känts jävligt surt att tvingas stanna hemma p g a en läkares rekommendationer eller så hade jag åkt ändå, och då vette tusan vad som hade hänt.


            

Fantastiska Nina och Otto fick sig i alla fall iväg och höll den norrländska fanan högt. En andraplats och fantastiska 38, 3 i p4p (dragen vikt/hundens vikt). Det enda sura är att vi kommer att tävla i samma klass med alla tre Skellefteå-hundar nästa år (bara lille Bill som kommer att gå i -10-klassen) så vi ska konkurrera med varandra och det blir tufft!


             

Fellas pappa Lex tog hem en vinst i sin klass - super! Nu har Fella nåt att sikta på inför nästa år när hon får börja dra.


Kände mig rätt avundsjuk när jag satt här hemma vetande att allt trevligt hundfolk fick träffas och ha en bra dag. Men vänta till nästa säsong, då kommer vi igen!

2 kommentarer:

  1. Kikar bara in som hastigast (återkommer dock) för att meddela att även JAG minsann förärats att bli omnämnd i vår "stjärnas" blogg, moahahaha :PKram!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Förstår att du har fullt upp - hoppas du hinner njuta av livet också!

    Särskilt nu, när du närmar dig b-skådisstatus genom att bli omnämnd på vår väns sida. Vilken tur att han kommer ihåg oss - vad vore livet utan hans uppmärksamhet? Var in på hans tredje "offers" sida och såg att han uttryckligen önskat livet ur karln. Tydligt att hans tillvaro rasar samman när sambon inte är hemma och håller i tyglarna...

    Ha det gott!
    J-A

    SvaraRadera