6 september 2009

Älskade familj

Det här kan bli just en sån dag som jag älskar!!! Klockan är 8.30 och jag har redan jobbat (fått undan en massa otrevligt skriv- och sorteringsjobb) i drygt 1,5 timme. Bara Fredrik vaknar ska vi åka iväg till ett sandtag i närheten och låta hundarna dra kätting och busa där. Sen, på eftermiddagen, får jag hämta mina ÄLSKADE, ÄLSKADE barn och sedan åker vi för att fira min fantastiska pappa som fyller 65 år. Ibland kan man känna att hjärtat svämmar över av harmoni och kärlek - i dag är en sån dag.


Mina barn, ja... Tänk vilken fantastisk tur jag hade som fick de tre bästa i hela världen!






Elias


Nyss fyllda 14 år och med nyinförskaffad EPA. Familjens tänkare och känslomänniska. En spådam frågade mig en gång om jag trodde han var synsk eftersom hon såg hans starka inkännande förmågor. Här hamnade den största delen av mina gener, både utseendemässigt och mentalt.


 


 


  



Freja


Snart 11 år och fjortis så det stänker om det. Just nu förpuppar hon sig och kommer att bli en mycket vacker fjäril; hon befinner sig i ingenmansland där hon fortfarande leker med plastdjur men samtidigt sminkar sig och poserar villigt framför kameran.


Här hamnade mina "tusen-järn-i-elden"- och djurintressegener.


 



Isac


Den här ungen skulle jag nog kunna svära mig fri från men han är inte mindre härlig för det. Lika mycket spring i benen som Freja (om inte mer) men har också Elias’ känslomässiga ådra.En storproblemlösare och det är väl egentligen det enda jag känner igen från mig själv.


Har just genomlidit sitt första hjärtekval och fler såna lär det bli...




Alla foton på barnen är tagna av morbror Jens.


När jag ändå håller på och ger uttryck för en massa känslomässiga uttalanden, kan jag passa på att sjunga en lovsång till mina föräldrar också. Utan dem finns det många perioder i livet som jag inte klarat av. På första parkett får pappa komma eftersom det är hans bemärkelsedag i dag (och för att jag har ett så gulligt foto av honom, taget av mamma).





Pappa


Tror att vi i många avseenden är ganska lika varandra, men jag känner mig lite som en urvattnad kopia. Om jag har många järn i elden har pappa fler, om jag är snäll och omtänksam så är pappa det tusenfalt mer. Och faktiskt, så tror jag att han är liiiiiite mer "för-snabbtänkt-för-kroppens-bästa" och neurotisk än mig också.  För än om jag är klantig och hetsig, så är det inte jag som har räddat världen från att brinna upp genom att grabba tag i brinnande tändkablar med bara händerna, som har huggit mig i div kroppselar med yxor eller krossat kropplemmar i allehanda maskiner. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ÄLSKADE PAPPA!


Nu har jag jobbat på att ladda upp sista fotot i mer än en timme så nu skiter jag i detta och tar mig ut med hundarna. Det blev en hel del känslomässigt i detta inlägg - lovar återkomma med osentimentalt dravel så snart som möjligt!


Dagens fundering: I dagens IT-samhälle är det förstås självklart att bankerna inte bär pengar emellan sig vid transaktioner. Varför ska det då ta två - tre bankdagar att göra en överföring mellan två olika banker? Ett mail tar ju bara någon enstaka sekund. För det kan väl inte vara så att nån av bankerna sitter på pengarna för att spara in/tjäna in ränta?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar