27 september 2009

Rutinmässig, skön söndag

Min vana trogen var jag uppe och studsade vid åttatiden i morse. Sov riktigt bra hela natten så jag kände mig utsövd. Gick omkring och stökade på en hel del fram till herrn i huset behagade stiga upp fram på förmiddagen.


Mitt på dagen slog jag slag i saken och började måla listverk och tak på övervåningen. Använde vattenbaserad färg och en smal roller - fort var det gjort, skitlort! Men som vanligt tog färgen slut innan jag hunnit måla allt, så jag får övergå till att måla golv i morgon. Tänk vad lite färg kan göra - och vilken lisa för själen det är att stå och skvätta färg omkring sig.


Sen lite hundträning förstås. Lydnad och muskelkonditionering.


            



             


En konversation i det Larssonska residenset:


F: Har du nån tanke på vad vi ska äta till middag i dag?


J-A: Nä, har inte hunnit fundera på det. Har du?


F: Tror att jag skulle vilja ha kött och potatis...med gelé till...


J-A: OK - ja, det finns kött i frysen som du kan ta fram och steka.



Gissa om det blev nån middag i dag...

5 kommentarer:

  1. Nu har jag ännu en super tävling.
    Var med du också. :)http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11977936Kramar Madde

    SvaraRadera
  2. Det blev nog ingen middag där inte..

    SvaraRadera
  3. hej. kul att du har en blogg, en till att följa ;) hittade den via forumet ;)
    du har så underbart fina hundar! såg dom ju i boden under funpullen och ja..sååå fina! :)

    SvaraRadera
  4. Nä, jag var nog lite för subtil... :-)

    SvaraRadera
  5. Hej - och tck för de fina orden! Vi får se om vi tar oss upp till Boden i slutet av okt igen - såg att det kanske skulle vara en fun pull där då igen..?

    SvaraRadera