27 februari 2011

Liten blir stor

Morgonstund har guld i mund! Innan klockan var tio på söndag morgon var vi tillbaka efter att ha shoppat lite på Bytardagen i närliggande by. Samma ställe som jag lämnade in grejer till på lördag morgon. Och minsann, köpte inte kunden före mig vår babysitter så jag hade de nya köpen finansierade direkt!


Alltid kul att shoppa men på nåt sätt är det liksom jobbigt med utveckling och tillväxt... När vi kom hem bytte vi ut ligginsatsen mot sittdelen på Birks vagn. Ett tydligt tecken på att bebis inte är bebis längre.


Jag jobbade också på lite med Isacs rum. När storasyster valde att flytta in i ett garderobsstort rum, var Isac inte sen på att slå ner bopålarna i hennes gamla krypin. En utbytt fondtapet och VIPS blev tjejrummet ett pojkigt tonårsrum. Var tog min lille nioårig vägen?!?!


Ännu kvarstår en del kabeldragning och slutfinish men eftersom jag vet att Isac drar fram som en virvelvind är det bäst att dokumentera så länge rummet ser någorlunda ordningsamt ut:





Efter en skön vårbetonad promenad och ett lysande lydnadspass med Fella (som bl a fick öva både platsliggning och vittringsapportering bland hästbajset)...



...är det nu dags att hämta igen förhoppningsvis så lite kläder som möjligt från Bytesdagen (och desto mer pengar) samt dra iväg för lite träning på F & S innan veckan är slut.

1 kommentar:

  1. Oh. vad kul det är att bara kunna knacka på och ta del av livet hos någon okänd människa långt härifrån Nordupland. Kul blogg tack tack

    SvaraRadera