19 februari 2011

Trasiga jeans och lättefull fredag


För några dagar sedan köpte jag en hel säck med fina kläder från en bekant vars dotter vuxit ur dem. Denna säck har sedan utrustat både ett par tonårstjej och en späd vän. Toppen! Bland de fynd som Freja gjorde fanns ett par snygga jeans. Perfekta så när som på en detalj - Freja ville ha några moderiktiga hål på byxorna. Så med sax och sandpapper i högsta hugg filade vi tillsammans på detaljerna och lyckades åstadkomma några helt OK hål.


Så, på torsdagen, skulle Freja sova hos farmor och farfar eftersom hon skulle ha filmkväll på skolan och jag p g a Stockholmsresan inte kunde hämta henne. Sagt och gjort. Freja hade en trevlig kväll på skolan och gick sedan till sängs hemma hos farmor och farfar. Vaknade upp inför en ny skoldag och fann sina jeans prydligt ihopvikta bredvid sängen. Ihopvikta... och lagade!  En riktigt gullig liten episod, tycker jag...


Fredagen gick i lättjans tecken. Ovant och riktigt trevligt. Medan karlarna styrde upp en bilhämtning tillbringade jag och vännen Karin en lugn dag med lite hundpromenad, fika och struntprat. När så hela familjen till slut var samlad blev det hämtpizza, efterrätt och godis. Skulle kunna tänka mig att ha en sån dag nån gång i månaden.


Lite energi lade jag dock på att fundera på huruvida jag skulle åka till Piteå och tävla Fella i den arktiska kylan. Hade inte fått nån bekräftelse på min efteranmälan så jag visste inte ens om jag hade plats. Tänkte att morgondagen få utvisa. Och det gjorde den. För när jag steg upp tidigt, tidigt för att sms:a till arrangören och fråga upp om tider osv, fick jag veta av den stackarn (som jag väckte) att tävlingen är först i morgon söndag. Så nu har jag ytterligare ett dygn på mig att vela hit och dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar