4 februari 2011

Tidig morgon - sen kväll


För fröken Larsson började torsdagen kl 04.15 då det var dags att kliva upp inför stundande Stockholmsresa. Lite mer än ovanligt relaxad eftersom jag just kommit på att jag kan checka in via mobilen. Så redan under onsdagen fick jag en förfrågan via sms, svarade "ja" på den och sedan VIPS så hade jag boardingcard i mobilen. Sen var det bara att passera incheckningskön och lägga mobilen under en scanner så var jag inne!


Jag kan absolut inte benämna mig varken som globetrotter eller Stockholmskännare men vissa stråk börjar vara invanda, vilket innebär att man kan höja blicken och se sig om när man skyndar mellan anhalterna nere i hufvudstaden. Och jag kan bara konstatera att oj, vad lite jag vill bo där! Lite flygplatsväntan, en eller ett par turer på flygbuss alternativt Arlanda Express, ett par tunnelbaneturer - sen är jag nöjd! Nog sightseeing för min del.


Men arbetsdagen var konstruktiv. Vilket adrenalinpåslag man kan få av att möta eldsjälar! Och vilka energitjuvar trångsynta byråkrater kan vara. Jag fick min beskärda del av båda innan jag styrde kosan hemåt.



Det tog mig ganska precis en timme att avverka de 80 första milen hem. Och nästan tre timmar för de sista fyra... Is är trevligt och bra. På sjöar och i drinkar. Men inte i bensintanken på en bil.  Lyckligtvis kom goda vänner i vanlig ordning till undsättning och jag tog mig sent om sider hem.


Såg fram emot en sovmorgon på fredagen men motsträviga familjemedlemmar och jobb föranledde en tidig uppstigning även denna dag. Trots att jag inte hade något inplanerat fann jag mig sittande vid datorn och i telefon ända fram till veckohandlingen i mitten av dagen. Och jag som hade räknat med en lång promenad och ordentlig träning av hundarna...  Det fick bli en fastforward-sväng med mig och Isac på varsin bob efter hundarna. Sen lite skjutsning hit och dit i vanlig ordning på fredagkvällarna.


Men! Skam den som ger sig. Morgondagens slalomtripp är inställd då styvsonens påhälsning ännu en gång blivit avbokad. Så jag tänker att jag kanske skulle ta min lediga, egoistiska dag då istället..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar