6 februari 2011

Mys

Eftersom lördagens slalomresa blev inställd fick vi en ganska lugn dag hemmavid. Vem vet - det är kanske så de flesta familjer upplever sina helger? Det var i alla fall en tämligen ovan känsla att inte känna blodsmak i munnen direkt man vaknar.


Fredrik hade dock både blodsmak och annat mindre trevligt i munnen efter en natt med ordentliga febertoppar. Ja, ni vet ju hur det är när en man är förkyld... Nu är det bara jag kvar som inte haft några tendenser till förkylning i familjen. Och jag har banne mig bestämt att det ska fortsätta vara så. Har inte tid att vara sjuk.


Förutom lite skjutsning av barn hit och dit, ägnade vi förmiddagen åt att hämta hem Elias' senaste EPA-objekt; en Volvo 144. Så nu vet vi var vi lär ha honom närmsta tiden. I garaget. Och ute på skotern. Förhoppningsvis PÅ skotern. För ett par helger såg det nämligen mest ut så här när han och styvsonen var ute och körde:







 


Efter ett riktigt ordentligt drag weight-pass blev det middagsförberedelser och sen hade vi kollektiv myskväll med mat, godis, sällskapsspel och film. Lite trångt blev det, men finns det hjärterum...





 




 Freja och lånedottern kröp ner i Biabädden med hundarna.




Birk såg till att alla hade det bra...







...och ägnade sig åt lite helgstädning.


Och vet ni vad! Jag har en relativt obokad söndag också! Förutom hundträning blir det i sedvanlig ordning lite jobb och sen ska jag börja plocka ihop barnkläder och leksaker som ska säljas på bytardagar. Som alltid med en tagg i hjärtat; varje byte av storlek påminner mig om att den tiden aldrig mer kommer igen. Å andra sidan är ju alternativet med barn som inte utvecklas alls särskilt önskvärt heller...



Ha en bra dag, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar