24 februari 2011

Halverst ogjort

I sedvanlig ordning, när folk börjar tagga ner inför stundande helg, så är jag uppe med tuppen för att hinna det där jag liksom aldrig hann under veckan... Jag börjar ofta i god tid och sen dyker det upp andra saker som gör att det påbörjade hamnade ganska långt ner på prioriteringslistan.


På lördag (DET ÄR JU FÖR F-N I MORGON!?!?!?!) ska jag och Fella tävla igen. Jag hade tänkt fokusera den gångna veckan på att befästa hennes platsliggning. Två gånger tror jag att hon har legat platsad med en godis mellan framtassarna. Bådar gott för en ridhustävling med inbjudande hästbajs överallt...


Innan tävlingen ska jag åka och lämna ungefär ett ton urvuxna barnkläder och bortglömda leksaker för försäljning på bytardagar. Jag har tillbringat ett otal timmar med frystejp, märkpenna och IKEA-kassar för att ordna nån sorts struktur. Nu inser jag att jag har ett par maskiner barnkläder otvättade och att jag aldrig hunnit ut i förrådet där jag har ytterligare ett par sopsäckar med säljbara saker. Det känns så otroligt befriande när man lämnar sakerna på bytardagarna... Ungefär lika befriande som det känns ångestfyllt när man får tillbaka hälften - ihopkastat i ett par sopsäckar.


Vi har en ny lokal på Campus i Skellefteå. Det känns bra. Kruxet är bara att rummet inte är inrett annat än med ihoplånade stolar och bord. Jag måste göra nåt åt saken. Så i dag har jag bestämt mig för att styra upp lite trevligheter där. Varför i dag och inte nästa vecka? Har inget svar på det...


Nu börjar pojkarna vakna till liv. Dags att styra upp livet. Det som är kvar av det!

1 kommentar:

  1. Se nu till o ta de där jäääävla LPII nu.... Visst är de på tiden? Va? Vaa??GL HF! Krams Kajs

    SvaraRadera