14 februari 2011

Flashback


I går upplevde jag min första ordentliga mode-flashback! Glädjestrålande mannekängade Freja i en nyinköpt jeansskjorta - en exakt kopia av de skjortor som jag och typ resten av världen använde för drygt 20 år sen! Jag kände hur jag förflyttades tillbaka till mina egna tonår när jag fnös åt min mamma som vägrade använda skipants med motiveringen "been there - done that".


Jag. Kommer. Inte. Att. Ta. På. Mig. En. Jeansskjorta. Fredrik är jag dock mer tveksam om. Allt bra hände på 80-talet enligt honom. Han får något dimmigt i blicken när man pratar om träskor, skinnväst och Vikingarna.


Nåt bra som hände lite senare - som i går - var årsmötet med brukshundklubben. Utan att ta på oss ett enda ansvarsuppdrag tror jag att vår entusiasm lyste igenom. Vi är välkomna under vilka förutsätttningar som helst och helt plötsligt ramlar det mer eller mindre otroliga erbjudanden över oss. Lite kryptisk än, men när saker och ting ramlar på plats ska ni få veta mer. Till att börja med har vi i alla fall fått obegränsad tillgång till lydnadsträningslokalen och det är inte fel när det är -30 ute.


På tal om kylan så måste vi nu forcera den i syfte att inhandla ny motorsågskedja. Det går mycket ved sådana här dagar.


Och vet ni... I dag kan vara näst sista dagen som jag måste sitta i förarsätet när vi åker nånstans!


Kom ihåg att pussas i dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar