8 februari 2011

Förändringens vindar


När man säger att förändringens vindar blåser, brukar det ju indikera något positivt som väntar. Men om man befinner sig i förändringarnas stormöga, hur är det då?


I sann Jenny-Ann Larsson-anda, är det nämligen så det är. Varför ställas inför ETT val och EN förändring när man kan tvingas "fejsa" flera samtidigt? Och nej, jag ligger faktiskt inte bakom ett enda av de förslag och erbjudanden som ramlat in utan, i vanlig ordning när det gäller mig, så är det tillfälligheterna som har en tendens att klumpa ihop sig.


Förutom den pågående meningsskiljaktighet som vi har gentemot en stor aktör inom AC omsorgs verksamhetsområde (och som nu nått nya höjder men förhoppningsvis också närmar sig konstruktiva lösningar) så välkomnar vi nu en ny medarbetare. En tjej som både till personlighet och kompetens kommer att komplettera oss andra på ett bra sätt.


Parallellt med att det rör på sig ordentligt inom företaget, har jag fått ett förnyat erbjudande om en alternativ karriär. Ett "once in a lifetime opportunity". Jag älskar det jag har men vill inte gå miste om det jag kan få heller... Varför har dygnet bara 24 timmar?!?!


Så länge jag vetat att SWBA finns, har organisationen kämpat för att weight pullen ska få ett erkännande - och godkännande - av de större hundorganisationerna. Och se på f-n - helt plötsligt dimper det ner ett erbjudande från brukshundklubben om att starta en weight pull-sektor! Hur kul som helst tycker förstås jag och mina träningskompisar, men uppenbarligen är det inte odelat positivt i alla läger. Känns i alla fall både inspirerande och skönt att kunna fortsätta träna strukturerat utan att måsta ha ansvar för föreningsorganisationen. Dessutom har forna fiender - tillika goda vänner till mig - fattat varandras händer i en mental "we shall overcome"-satsning och det bådar gott för framtida trevligheter!


Om vi fortsätter på hundbanan, så har jag blivit ombedd att överväga en valp från en mycket trovärdig uppfödare och mycket bra linjer. Dock en pälsapa... Våga vägra underull!!! Hmmm... Jag har erbjudit henne en motsträvig sambo i utbyte...


Slutligen ser det ut som att familjen kommer att utökas med ca 8% inom en snar framtid...


Nä nu har jag inte tid att sitta här och gagga. Dags att spänna upp paraplyet och sväva iväg på vindarna!


Avslutar med en bild på Birk som apporterar metallapporten. Han greppar riktigt bra men vi måste jobba bort tuggandet.




2 kommentarer:

  1. jamen nog fattar du väl hur nyfiken jag blir! klarar inte antydningar o halvkvädna visor.. ny karriär? utökning av familjen?`*

    SvaraRadera
  2. Klart som fan det ska in en pälsråtta i familjen! Det bästa är att dom ynglar av sig i hörnen mest hela tiden, så man behöver inte avla på dom! =)

    SvaraRadera