13 februari 2011

Urladdning






Tanken var att jag (förhoppningsvis) skulle kunna skriva om ännu ett förstapris för Fella i Lk 2 i dag. Men det blev inget förstapris. Det blev inte ens en endaste liten tävling.


Det har väl knappast undgått någon att jorden snurrar på lite väl fort i Ersmarksbodarna många gånger. De allra flesta omständigheter rår jag inte på (tycker jag) men lösningen jag använder mig av är att söka energi i ytterligare aktiviteter. Och i strävan efter universums jämvikt antar jag att övriga familjemedlemmar måste passivisera sig. I går var det dags för urladdning och omfokusering. Vi tog paus från världen och funderade ett tag...ett bra tag...genomgripande och - förhoppningsvis - insiktsfullt och klokt.


Så tävlingen och en del andra saker fick stryka på foten. Lyckligtvis kunde jag efteranmäla till tävling nästa helg istället. Tyvärr inte i ridhus så denna vecka kommer att innebära många platsliggningar på Fella på kall snö.


Nu ska jag ut och famna dagen. Ett av familjens nya löten till varandra är att datorn ska uppta en mindre del av vår tillvaro. Känns skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar