1 januari 2011

Gott Slut och Gott Nytt!

Så var ännu ett nyår avklarat. Lagom lugnt och lagom trevligt - precis som det ska va'.


Nyårsfesten hade ett svart/vitt tema och vi anammade det med lagom entusiasm:



Efter god middag var det dags för lite frågesport och lekar:



Och så, vild tolvlaget, raketer förstås. Våra vänner bor centralt så det smäller och tjuter ordentligt - för att inte tala om alla stjärnfall som lyser upp himlen. Som vanligt var Ya'ax och Fella med ut och skötte sig också exemplariskt; satt lugnt och tittade på fyrverkerierna som brann av alldeles i närheten av dem.


Väl medveten om min karaktär brukar jag inte avge några nyårslöften men ambitioner har jag i alla fall. Efter ett berg-och-dalbaneår tillsammans med Fredrik känns det som att vi hittat våra roller och fördjupat vår relation. Nu kan vi se framåt istället för att ägna energi åt att lösa nuet. Jag tänker ägna året åt att njuta av umgänget med honom och världens underbaraste ungar!


Som alltid, har jag en önskan om att vårda övriga relationer bättre än jag hunnit under det gamla året. Och förhoppningsvis blir 2011 mindre omvälvande och mindre stressigt så att jag också får möjlighet att göra det.


Jag ska också försöka njuta av tillvaron hemma men, framför allt, i stugan. Inte fara och flänga som vi gjorde förra sommaren. Självklart ägna oss åt att avsluta gamla och påbörja nya projekt (att säga nåt annat är bara ljug) men ändå ta mig tid åt att bara vara.


Jobbmässigt känns det som att 2011 kan bli ett avgörande år på många sätt. Vi står i startgroparna för en expansion och jag har också fått en ny och efterlängtad roll i företaget i och med att personalgruppen blir större och min arbetsledande funktion tydligare. Från delägarens sida finns det uttalade utvecklingsambitioner men jag har också sagt att jag inte vill jäkta livet ur mig utan ha möjlighet att faktiskt jobba deltid även under detta år.


Hundarna då? Ja, 2010 blir svårt att toppa för Fellas del. Planerna för det året vara att nosa på Lk 2 under hösten, starta i wp utan krav på vinst samt gå en agilitykurs. Det blev debut i Lk2, strålande resultat och en SM-vinst inom wp och en avslutad agilitykurs. Tyvärr fick jag också beskedet att Fella har C-höfter, vilket gör att planerna på avel är lagda på hyllan. För 2011 gäller att fixa Lk 3, förhoppningsvis innan hösten, och sedan ägna den senare delen av året till att börja känna oss för i eliten. Engagemanget för wp är lägre i år. Jag kommer inte att flänga landet runt för att tävla utan satsar på att i första hand kvala in på SM och EM så får vi se var vi hamnar i slutändan.


För Ya'ax del blir det att KANSKE starta Lk 1. I övrigt får han fortsätta att vara en fantastisk familjemedlem och soffpotatis. Jag ska dock inte dra ner på träningsambitionerna eftersom han trivs så bra med att jobba.


Nä, nu ska jag göra nåt vettigt av årets första dag. Vi har planer på en "softardag" med hundbus och middag tillsammans med vänner men innan dess borde jag företa mig nåt nyttigt. Antingen städa bort julen eller förbereda anställningsintervjuer...Hmmm... Får nog suga på den karamellen en stund!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar