13 januari 2011

Samvetsboost igen

Onsdagen blev en riktigt samvetsbefrämjande dag. Önskar att alla dagar kunde se ut så men då inser jag att jag inte skulle ha tid att jobba eller sköta hushåll...


Efter nån timmes jobb och gos med lilleman på morgonen satte jag hundarna på löpbandet för en knapp halvtimmes träning vardera. De börjar vara riktigt duktiga på att hitta sin position på bandet och på att hitta en vägvinnande takt båda två. Enda fadäsen kom när jag tvärt skulle leta en sak i ett intillliggande rum och för att inte Ya'ax skulle hoppa av bandet och springa efter mig sa "stanna" åt honom. Vilket han så lyhört gjorde. På bandet. Skjuts in i väggen!


Lite vila och frukost för hundarna, sedan blev det en 5,5 km lång drag weight-promenad tillsammans med grannen.


Efter det åter igen lite vila för hundarna medan matte jobbade. Och så avslutades dagen med en timme lydnad för vovsen och 1,5 timme KiBox-pass för matte.



Fredrik och Birk satsar mer på mental träning...



I dag har jag för ovanlighetens skull en helt obokad dag - även om det inte innebär att jag är utan att göra. En hel del jobbsaker finns att ta tag i, en del mindre och en del mer angenäma. Till det senare hör att styra upp en placering av en nyfödd bebis. Sedan ska jag flyta på gårdagens samvetsboost och satsa på träning av två och fyrbenta även i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar