23 januari 2011

Sunday, bloody Sunday...



Det har väl knappast undgått någon att varannan helg innebär 48 timmar hets och stress för fröken Larsson. Vilket känns så jäkla tragiskt eftersom det faktiskt är då man ska hinna ha kvalitetstid med familjen! I brist på annat finner jag tröst i förutsägbarheten och det innebar att jag klev upp 7.30 med ett visst tryck över bröstet och antydan till huvudvärk. Hur skulle den här dagen gå ihop?


Jobbade i alla fall undan en del under dagens första timmar. Väckte sedan sambo och motvillig styvson för att försöka styra upp resten av dagen - busstider, träningar, möten, skjutsningar, hämtningar... Fick till slut ihop en agenda som löd: 11 - 13 möte i Drängsmark, sedan direkt hämtning av Isac och Freja som båda sovit hos kompisar, hem för lunch (och hinna kissa), sedan till stan för att skjutsa William till bussen, tillbaka hem, söva Birk, packa träningsväskan, se till att ungarna packat inför veckan hos pappa, säga hej då till dem, skjutsa Isac till karateträningen, träna på Friskis & Svettis och nu sitter jag här och gör nonsens medan hundarna springer på bandet.


I nåt anfall av gråtmild hysteri bad jag Fredrik om stöd i att vi ska försöka ha agendor för dessa helger INNAN helgen börjar. Ha fastställda busstider, bestämma nåt roligt som hela familjen gör tillsammans. Jag har knappt hunnit se åt mina egna ungar och med sorg i hjärtat insåg jag att styvsonen och jag bara har hunnit utväxla "hej" när han kom och "hej då" när han for... Taxi & Restaurang Ersmarksbodarna AB lägger härmed ner sin verksamhet på obestämd tid.


Även när det gäller åtaganden utanför familjen går jag fram med storsopen just nu. Jag har klivit av alla ansvarsåtaganden i SWB Skellefteå och bet mig själv i tungan flera gånger under mötet med brukshundklubben i dag. Jag har ju på omvägar fått höra att jag och Fella ska coachas ända upp i Lydnads-SM *mouahahahaha* så vi lär ju behöva all lösgjord tid vi kan få!

1 kommentar: