18 januari 2011

En riktig skitdag!


I dag har mina vanliga skitdagar satts i perspektiv. Plötsligt inser jag att mina vanliga skitdagar oftast bara handlar om att jag är stressad, har vaknat på fel sida eller tjafsat med nån i familjen. I dag var det en skitdag av helt andra proportioner; jobbigheterna liksom bara lade sig på hög. Det finns en hel del att ta tag i närmsta tiden...


Lyckligtvis har min knappt existerande självbevarelsedrift i alla fall slagit till vilket innebär att jag åtminstone avbokat ett tvådagarssammanträde i Stockholm i slutet av veckan. Jag har bestämt mig att vara en riktig hemmamamma ett par dagar. Därmed basta! Med tanke på att jag faktiskt är föräldraledig på halvtid så är det väl inte för mycket begärt?


Jag avslutade dagen med att straffa mig på ett ordentligt Friskis & Svettis-pass. Nu är jag inne i ett träningsil, både för mig och för hundarna. Det känns bra. Weight Pull-säsongen nalkar sig med stormsteg. Nu återstår bara att bestämma om detta är nåt att satsa på i år. Lydnadstävlingarna känns så mycket roligare just nu.


Nä, nu är det dags för en dusch. Att varmvattnet tar slut vore ju ett perfekt avslut på den här dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar