12 januari 2011

Blåveckor och egendiagnostisering

Efter en välförtjänt luuuuugn söndag, som bara ägnades åt hundträning och att undvika gratulationer i efterskott, drog blåveckorna igång igen på måndag. Då ägnades en heldag åt finslipning på den utredning vi ska ha slutfört denna vecka.


Och i går var det anställningsintervjuer för hela slanten! Sex personer betade vi av på lika många timmar. Inför intervjuerna hade jag två klara favoriter men så kom en dark horse springande på upploppet. GAAAH - jag vill ju ha ett par, kanske tre, av dessa anställda i företaget. Tror jag ska försöka få någon annan att göra det avgörande valet så att jag sedan för all framtid kan vara bitter och frustrerad över att det kanske blev fel...



I skenet av lugnets lampa i söndags tog jag på mig läkarrocken och konsulterade min kollega dr Google. Och kom på att jag förmodligen drabbats av endometrios. Jag, som knappt haft en sjukdag i hela mitt liv, har verkligen gått och blivit skröplig! Jag har blivit kallad till 40-årshälsoundersökning i början av februari och då får jag ta upp frågan. Jag måste ju vara drömpatienten som redan gjort allt jobb och ställt diagnos innan jag tar kontakt med sjukvården. Eller hur?  Om jag nu inte hittar nån ursäkt för att slippa fara dit. Den där sockerbelastningen som alla pratar om känns inte som nåt att se fram emot...


Nu iväg på lite ärenden och sen blir det jobb för hela slanten. Och kanske lite hund- och människoträning om jag har tur!



Coach Birk tränar hund på löpbandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar