14 januari 2011

Eniro - Burn in Hell!!!

Ja, allt blir ju otast inte som man tänkt sig och min tid till träning och andra nyttigheter blev inte så omfattande som jag hade hoppats på under torsdagen. Jag hann i alla fall köra igenom hundarna ordentligt på löpbandet och jag avslutade dagen med att vandra i Dödsskuggans Dal på en Flex Intervall-pass på F & S.


Anledningen till att mina planer havererade var att jag blev sittande med administrativt skitgöra, både privat och åt företaget. Och ÄN EN GÅNG fick Eniro pulsen att nå slaganfallshöga nivåer! Jag försöker hålla mig lagom snäll och inte allt för utelämnande på den här bloggen, men efter två års tjafsande och bluffakturerande har skitföretaget förtjänat en rejäl uthängning. Faktiskt.


Allt började, som sagt, för ett par år sedan då det uppenbarade sig att Eniro i sin marknadsföring av mitt företag (som alltså inriktas på familjehemsvård och utbildning) hade placerat oss bland begravningsentreprenörerna! Lite fundersamma blev vi förstås när Agda 85 år ringde och ville ha en fin kista till sin avlidne man...


Och efter det drog allt igång med fakturor helt utan grund. De övriga företagen i koncernen drabbades av samma sak. Gång på gång har vi fått räkningar med fantasisummor där referenten varit en person som inte är ansvarig för dessa frågor (när jag talade om detta vid ett samtal med kundtjänst frågade DE vem de skulle ange som referent - inte vet jag, kanske personen som de borde ha pratat med när de gjorde upp avtalet?!?!), där Eniro hänvisar till bekräftesler som de på begäran inte kan visa upp samt på företag som inte ens är aktiva! Koncernens administrativa personal har haft ett hästjobb med att bestrida fakturorna och göra skrivelser till inkasso samt försöka få tag på någon ansvarig - vilket, trots försök under ett år, inte gett resultat.


Min tolkning är att Eniros omsättning minskat i takt med att andra medier tagit över presentation av företag och privatpersoner. De försöker helt enkelt rädda skinnet genom bedrägerier och bluff. Så vad än ni gör - akta er för Eniro-försäljare!




Denna syn mötte - och tinade upp - mitt förhärdade hata-Eniro-hjärta när jag kom hem från träningen i går kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar