19 januari 2011

Svimningar och superkyla

Väcktes av en stor duns från övervåningen i natt. Låg och funderade på vad det kunde ha varit och avfärdade det med att en av hundarna måste ha gjort nån konstig manöver. En liten stund senare kom äldste sonen stapplande och berättade att han hade svimmat TVÅ gånger, varav den ena gången så illa att han slog i toalettstolen så hårt att den ruckades (vi är liksom dåliga på att skruva fast dem) och ett rör sprungit läck. Det är kanske dags att koppla på mammaomsorgen och känna lite empati. Jag brukar ju inte vara så bra på sånt...


Hade tänkt visa hundarna lite omsorg i dag också. Framför allt Fella, som borde drillas i lydnaden inför lördagens tävling. Men det är så jäv.. kallt så det får bli ett kort träningspass. Såna här dagar uppskattar jag löpbandet. Bara typiskt att det ska vara myggfritt när jag bestämt mig för att vara ledig... LEDIG på riktigt...ett par dagar. Antar att det blir som vanligt; göra undan lite skitgöra och telefonsamtal ändå. Längtar till den dag då jag inte gör ett endaste dugg i jobbväg. Hittills har jag inte haft en sådan dag under hela föräldraledigheten. Tror jag ska testa en veckas dataförbud i sommar när vi är i stugan.


Nä, nu kolla om sonen lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar