31 december 2010

Storebror ser dig!

Har faktiskt aldrig egentligen känt av storebrossamhället förrän i veckan. Plötsligt dimper det ner tre födelsedagshälsningar i brevlådan. Trevligt. I alla fall de två som kom från mina ICA-affärer - de innehöll några kuponger med gåvor minsann! Men kortet från Skelleftekraft ifrågasätter jag skarpt. En trevlig liten hälsning där man försäkrar mig om att jag är värdefull för dem. Jaha? Och vem har betalt det kortet då? Inte tror jag att VD:n tagit de slantarna ur egen ficka utan det är jag själv som bekostat det med min förhöjda elavgift. Om de kan ta 19 spänn för en faktura, var kostar då inte ett födelsedagskort?!?!?!


Fram till i förrgår trodde jag att kortet desutom bara var en tam hälsning men nu, ett drygt dygn senare, undrar jag om inte de jäv... skickat lite extra spänning i ledningarna. För här är det nån sorts överslag igen. Min mekaniska förbannelse - eller en present i förskott från elleverantören. Datorn gör inte som jag vill. I-Phonen har halverst havererat. Fredrik har tillbringat en hel arbetsdag med att felsöka och ominstallera.


Tack för det, Skelleftekraft!!!


En liten anledning till att fira var i alla fall Fellas första bekantskap med metallapporten här om dagen. Det gick som bra - eller vad tycker ni?


En liten större anledning till att fira är Nyårsafton i kväll. Den tillbringar familjen i förskingring; de två äldsta barnen överger oss för kompisar. I o f s trist men helt naturligt, tycker jag! Övriga delar av familjen åker traditionsenligt till kompisar i stan.


Hade tänkt sätta mig ner och göra en genomgång av året så här i dess sista skälvande minuter. Får se vad som hinns under dagen. Annars säger jag tack för i år - vi ses 2011!


Gott Nytt År, tålmodiga och trogna bloggläsare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar