14 december 2010

Företagsamhet

Måndagen började tidigt med att göra lilla familjen i ordning och sedan åka till Isacs skola för lite lussetåg. Mysigt som alltid!


På de 4,6 km ner till skolan hann bilen stanna ungeför lika många gånger. På väg hem dubbelt så ofta. Skit, kan man ju tänka. Fördelen var att vi då kunde diagnostisera - ingen ispropp som vi trott utan ett glappt tändningslås.


Innan vi var hemma var vi tvungna att hålla in nyckeln hela tiden. Lite tufft när man ska styra, växla och blända av/på samtidigt. Dessutom i 30 mil eftersom jag skulle till Umeå också. Lyckligtvis kunde jag låna morfars pigga lilla Ford och VIPS var jag nere i Umeå.


Efter nån timmes personalmöte drog jag vidare till planeringsmöte med koncernens VD. Bokslutet gav positivt besked och hopp om liv, kan man gott säga. Koncernledningens planer för våren är både spännande, utmanande och lite stressande, särskilt med tanke på att jag ju faktiskt har tänkt fortsätta vara lite föräldraledig. Nåja, sno ihop tid och nyttja dygnets alla timmar brukar jag ju klara ganska bra så det känns som ett relativt angenämt problem.


Medan jag var i Umeå fick jag också förfrågan om att gå in i styrelsen i ett annat, nybildat bolag. Inget ansvarasåtagande men ändå kul att få vara med och se nåt nytt växa fram. Det kommer att bli skitbra, tror jag!


Utav bara farten lyckades jag göra ett juklappsinköp åt motsträviga 15-årige sonen som inte lyckats krysta fram en enda liten önskan inför jul. Styrde upp en grej till sambon också. Så nu är närmsta familjen i princip klar. Skönt - jag har aldrig varit så sen med julklapparna tidigare!


Jag hoppas på fortsatt företagsamhet i dag då planerna är att handla, hämta igen den havererade Caravellen och avsluta dagen med lite myspysigt julstöpande i vänners glada lag. Om resultatet blir någorlunda bra återkommer jag med bilder.


Ha en bra - och företagsam - dag, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar