7 december 2010

Nagel i ögat

Eller heter det "vagel i ögat"? Nagel..? Vagel..? Skit samma. Jävligt irriterande är det i alla fall. Precis som jag.


Jag vet inte hur många styrelser jag har suttit med i. Allt från lokala 4H-klubbar till riksorganisationer med kopplingar ända in i regeringen. Och jag kan bara konstatera en sak - ju mindre desto mer tjafs!


Tillsammans med övriga styrelsemedlemmar har jag tagit varenda genväg som går ta. Struntat i formalia och fattat låtsasbeslut, hållit fingerade möten och skrivit falska namnteckningar, hittat på protokoll samt fyllt i fejkade listor. Vilket har lett till oräkneliga mängder förlorade bidragspengar, akutåtgärder i sista sekund, reprimander från granskande organisationer, övervägande om polisanmälan av styrelsekamrater - och till slut en kollapsad förening. Och varenda gång har jag tänkt en enda sak.


Aldrig. Mer.


Men det var väl ingen av er som känner mig som trodde att det skulle hålla, va’?


Nu sitter jag där igen. Denna gång med år av dåliga erfarenheter i bagaget. Och därför lite klokare. Mer strukturerad. Fegare. Och därmed en nagel i ögat. Eller vagel. Whatever.


Vi får se var det slutar. Eldsjälar finns det inte gott om och det är så synd när man inte får lågorna att brinna för samma sak.


I går kväll fick jag mig i alla fall en humörboost när Efterlängtade Underbara Energisprutan Inger kom på besök. Timmarna sprang iväg och jag gick till sängs med ett leende på läpparna. Nu håller jag tummarna för att hennes framtid blir precis så som hon planerar!


Förresten... Finne i röven kan man ju säga istället...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar