12 december 2010

Lev snabbt!

Jaha... Nu har det gått en massa dagar sensenaste blogginlägget igen. Var tar tiden vägen?!?! Eller... Jag VET var den tar vägen men måste det finnas så lite av den varan? Jag avslutade gårdagen men att sitta och skriva utredning till kl 02.30 och tänkte börja denna dag i samma stil. Och så hinna klippa Isac...färga både hans och mitt hår...se till att alla familjemedlemmar duschar...tvätta Isacs karatekläder...gå över till grannen med en liten blomma som gratulation till deras nya hus...packa ihop ungarna inför deras vistelse hos pappa...baka pepparkakor...utfodra familjen (en nog så svår uppgift när mat- och sovklockan ringer på olika tider för alla)...rasta hundar...städa undan efter gårdagens myskväll - och avsluta eftermiddagen med ett gott julbord tillsammans med släkten. Och vad gör jag ? Sitter här och bloggar...


En lite hektisk dag är betalningen för en slöare sådan i går. Mycket jobb, lite städning och så vinterns första skidtur med hundarna! I sedvanlig ordning behövde jag förstås inte staka mig fram nästan en endaste gång eftersom hundarna drar mig men å andra sidan gäller det att hålla tungan rätt i mun när man svischar fram efter opistade vägar i värsta amstaff-warp speed.



Fartvind och -13,5 grader ger frostiga kinder!


Barnhelg brukar ju innebära BARNhelg och så också dessa dagar. En fem - sex extraungar har passerat revy. Förutom Karin och Jimmie som i sedvanlig ordning kom dragandes med ingredienser och ställde till med soppkalas. Birk njuter i fulla drag av allas uppmärksamhet förstås. Bland annat fick han en ny snygg frilla:



Nä, nu har jag inte tid att sitta här och gagga. Avslutar med en liten hälsning från Birk till tjocka släkten:



-En sån här vill jag ha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar