17 december 2010

Drömmar


Det är mycket nu. Tycker att jag håller koncepterna ganska bra dagtid, men på nätterna kommer de. Marorna. Jag har tre återkommande drömkategorier som jag helt amatörmässigt försöker mig på att tyda:


1. Jag är på väg någonstans men kommer aldrig fram. Stressen ökar mer och mer. Men jag hittar inte...blir uppehållen...måste göra en massa saker på vägen... Tolkning - Hinner inte allt jag borde. Av nån anledning den absolut vanligaste drömmen; just nu besöker den mig flera gånger i veckan.


2. Jag hälsar på hemma hos mina föräldrar och går ut i sommarstugan som de har stående på gården. Inne i ett av rummen hittar jag en av mina hamstrar som jag hade när jag var i tioårsåldern. Mirakulöst nog lever den fortfarande men buren är full av 30 års avföring... Tolkning - Ja, uppenbarligen är det något som jag försummat eller glömt. Och samvetet som gnager gör jäkligt ont...


3. Jag känner plötsligt att en tand är lös. Börjar pilla på den med tungan och vartefter jag gör det lossnar tänderna mer och mer. Till slut håller jag ut händerna framför ansiktet och alla tänder rasar ut ur munnen. Tolkning - Lyckligtvis inte en allt för vanlig dröm. Indikerar förmodligen att jag tappat kontrollen. Vilket jag faktiskt känner att jag inte gör allt för ofta ändå.


Jag är ju inte så mycket för hokuspokus så det finns säkert nån annan som är bättre skickad än jag på att tolka dessa drömmar. Och vad ska man göra för att slippa dem...Ja... Sova mindre kanske? Då får man ju mer tid till att hinna göra saker, bearbeta dåliga samveten och fundera på hur man ska få kontroll över saker och ting...

1 kommentar:

  1. Har läst nånstans att om man drömmer att man tappar tänder så betyder det att man kan vänta ekonomiskt gynnsamma tider, typ. Själv känner jag allt för väl igen drömtyp nr 1! Ha det gott och fortsätt drömma - både i vaket och sovande tillstånd:-)

    SvaraRadera