21 december 2010

Konflikthantering och uttänjda leder

Denna dag har gått i konflikthanteringens tecken. Började med en hel arbetsdag som till stor del gick ut på att reda ut lite groll och styra upp ansvarsfördelning - samt avsluta med att sprida lite julefrid över medarbetarna.


Kvällen inleddes med styrelsemöte och även där luftade vi tankar och frustrationer i avsikt att kunna blicka framåt.


Efter mötet ett besök hos vänner som just nu färdas på en lite guppig väg. Jag vet att de snart stöter på ett vägskäl som kommer att ta dem i rätt riktning - hoppas bara att de inte sliter ut stötdämparna onödigt mycket innan dess.


På tal om vägar - i går köpte jag ett efterlängtat löpband till hundarna! Efter att resultatlöst ha funderat, googlat och dammsugit Blocket på treadmills i lämplig prisklass lade jag ut en förfrågan på Facebook. Och ta mig tusan - inom ett fåtal minuter hade jag gjort affär! Där fick Facebook-motståndaren Fredrik så att han teg.





Vovvsen har gjort ett par löppass och det har funkat riktigt bra. Förutom för Fella som - trodde jag - plötsligt blev totalförlamad i bakkroppen. Men löpningen hade bara satt fart på bulldogmagen och det kan ju vara lite knepigt att rasta sig själv inomhus när man springer 8 km/timmen.


Nu är det ju inte bara hundarna som roar sig med gymnastiska övningar i detta hushåll:





Nåt säger mig att ungen vuxit ur sin gåstol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar