30 september 2011

Livet i en konservburk

Vet inte om det är åldern eller det faktum att jag liksom lyckas leva i marginalerna för vad jag orkar för jämnan, men nu är jag förkyld IGEN!!!! Inte bara nån sån där liten "host, host"-grej utan här pratar vi rejäla doningar med rinnande näsa, HOST-HOST och dessutom, efter att ha tillbringat gårdagen i Stockholm, helvetiska lock för öronen som avskärmar mig från omvärlden. Med gårdagen i färskt minne - VARFÖR börjar flygkaptenen inflygningen typ 10 minuter efter att stigningen avslutats, vilket gör att vi med känsliga öron OCH förkylning får tillbringa dryga halvtimmen med att bara djupandas för att inte skrika högt av smärta?!?! Förlossningar är ingenting mot örstygn i ett flygplan. Nä, snabbt upp, ligga på jämn marschfart och sedan en störtdykning i höjd med Bureå vore bättre.

Jag hade ont i halsen redan på måndagen då jag och kollegorna drog till Haparanda och Cape East för lite planeringsdagar. Vi var strukturerade och duktiga och fick mycket gjort på dagarna. Kvällen tillbringade vi iförda baddräkter och badrock i SPA:et. Jag, som är allt annat är skönhets- och njutningsinriktad, fick närmast en överdos av fotsalter, scrubbing, krämer, värme och vatten på både härsan och tvärsan. Jag är fortfarande liksom len och glidig, så här flera dagar efteråt.

Fullmåne över Cape East

Norrskensfärgad stämningsbeysning på Cape East.


Ledig onsdag blev till stor del jobbar-onsdag. Jag avslutade dagen med mitt livs första zumba-pass och blev inte särskilt imponerad. Det var väl i o f s bra att inte utsätta sig för allt för stora fysiska prövningar eftersom jag då fullt ut hade utvecklat dunderförkylningen, men jag vill ha lite mer adrenalin i mina träningspass. Hoppas vara i form för ett Body Combat-pass på söndag igen.


Men ledig fredag kommer att tillbringas i working mode. Förutom en massa skjutsningar och inköp av presenter inför kalas etc. Hoppas hinna köra igenom några lydnadsmoment med Fella också, eftersom vi ska tävla igen i morgon. I övrigt är det nämligen Ya'ax och hans toalettvanor som har vårt fokus just nu; "Har han bajsat?", "Ser han inte förstoppad ut?" , "Visst verkar han pigg i dag?"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar