15 september 2011

Dutti kicka!

Dagens ord: Pompös. Sicket bra litet ord; det framhåller liksom att man är skrytsam men också att man har lite rätt att vara det också.

Jag känner mig pompös.

Det började i förrgår kväll, då jag höll i en temakväll med weight pull åt brukshundklubben. Gick finemang och fick cred för det. Tyvärr var det mörkt och regnigt så jag kunde inte föreviga de duktiga fluff-hundarna som drog för glatta livet.

I går morse skrev jag det sista på en utredning som jag gör på uppdrag. Lämnade den ifrån mig och det var visst helt ok, det jag skrivit. Städade så att det såg riktigt trevligt ut hemma. Åkte sen till Isacs skola och tillbringade, som en samvetsgrann och engagerad förälder, ett par timmar på hans lektioner.

Isac och lillebror fick ett helt lämmeltåg efter sig.



Lillebror testar leksakerna som dagis har att erbjuda. Värt att börja, kanske?


Lagom mallig över mitt goda föräldraskap fortsatte jag sedan till affären för en genomtänkt och ovanligt strukturerad shoppingrunda. Eller kanske var det bara det faktum att det bara var jag och en sovande unge som för en gångs skulle kunde handla utan stress som gjorde att det kände så tillfredsställande?


Hem. Packade undan matvarorna. Jag lät Birk sova kvar i bilen och - NU KOMMER DET MEST FANTASTISKA - jag satte mig vid köksfönstret och höll koll på honom och gjorde i princip ingenting i typ en halvtimme! Hur duktig är inte jag?!?!


Lugnet och sinnesron stimulerade nån sorts mysnerv hos mig så jag gick sedan ut och hämtade in ved för att göra upp höstens första brasa.



Fella och Ya'ax spoonar i brasvärmen.




Dagen avslutades med lite fuego-dans på F & S. Hundträningen kom på skam men det skyller jag på hällregnet.

Så... Har jag rätt att vara lite pompös eller vad!?!?! :-)

En annan sak som jag VET att jag har rätt att känna mig pompös över, är min fantastiska personal - så seriösa och tyngda av allvaret i sina arbetsuppgifter. I måndags hade vi personalmöte. Här kommer vårt alternativa protokoll...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar