7 september 2011

Partners in Crime

En dag med många aha-upplevelser...

Fredriks väckare ringer strax före sex. Och karln stiger upp på en gång! AHA!!!!

Fredrik drar iväg på sina åtaganden (ringer efter nån timme och berättar hur mycket bekräftelser han får - jättekul) och Elias åker till skolan. Plötsligt bara jag och Birk hemma. Minns inte när det hände senast. AHA!! Det är alltså så här normalt familjeliv fungerar?! Känns faktiskt riktigt bra.

Förmiddagen vigs åt administrativt arbete. Med korta pauser. Har nämligen spräckt min Wordfeud-oskuld och det var minsann en riktig uppenbarelse. Härligt, härligt men farligt, farligt...

Passerar så hundarnas bädd där Fella ligger för sig själv och nåt i ögonvrån får mig att stanna upp och titta en extra gång. Nåt ser alldeles jättekonstigt ut...



AHA!!! Riggar en fälla och ser vad som händer. Jo. Mycket riktigt;



Inte undra på att ungen kan stjäla och gömma undan kilovis med attiraljer varje dag - han är i maskopi med 33 kilo bulldog!

Hoppas på flera AHA-upplevelser under resten av veckan. Har nämligen äntligen fått utrymme att boka upp lite träningstider. Började i går med lite löpning, sedan ett F & S-pass i kväll och lite vattengympa senare i veckan.  Har jag tur ytterligare motion också. Nu när strukturen gör sig påmind frigörs ju faktiskt också lite tid till annat än frustrationer.

Nu en kort lunchpaus. Kanske lite Wordfeud också. Och så tycker jag att katten såg lite kantig ut över magen - kan det kanske ligga ett bredbandsmodem i den, tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar