2 september 2011

1234567890



Jaha, nu blev det så där igen. Dagarna bara sprang iväg. Fyllda av beräkningar och huvudbry. Jag tror Fredrik har räknat mer matte senaste veckan än under hela sin skoltid. Förhoppningsvis mer rätt också, eftersom kalkylerna i dagsläget ser relativt positiva ut och vi därmed kanske satsar på lite alternativ karriär inom närmsta året.

Jag har haft ovanligt mycket familjefokus denna vecka också. Och jag vet inte om det bara är jag som är mindre stressad eller skolstarten som har bidragit med struktur, men vi har det riktigt, riktigt trivsamt och harmoniskt i familjen nu. Hjälpsamma barn och stoj och skratt kring matbordet. Känns jättetrist att de två mellanungarna snart åker till pappa hela två veckor eftersom vi ändrat vistelseschemat.  Liten vovve åker också snart hem till matte, så nästa vecka lär kännas tom.

På tal om hund. Har verkligen inte blivit så mycket av den varan sista tiden. Nån drag weight-promenad, lite lydnad, en jättetrevlig weight pull-träning och i går en lydnadsträningsträff med kunnigt och engagerat folk.

Och när jag ändå nämner kunnigt och engagerat folk (märker ni vad snygga övergångar jag gör?!) så har jobbterminen dragit igång "på riktigt" denna vecka. Och vilken personal jag har!!! Allt från att de bjuder till äppelkaka på personalmötet till att vi har kunder som äter ur händerna på oss - äppelkaka kanske ;-) - för att vi kan erbjuda så mycket kunnande och klokhet. Om vi kunde multiplicera oss skulle vi erövra världen. Eller åtminstone norra landsändan.

I dag blir det shopping med motsträviga karlar. Elias behöver nya byxor och just själva inköpet möter väl inte nåt större motstånd. Däremot måste vi dejta nånstans långt från skola och busshållplatser, eftersom han skäms över vår bil. Och Fredrik, den tjurskallen, ska vi förmå att köpa några andra skor än sådana med stålhätta. Tur att vi har hela helgen på oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar