4 september 2011

Ordning i kaoset



 Ja ni, kära bloggläsare... Att fröken Larsson med familj lever i kaos har väl knappast undgått er? Det är ju liksom "än slank han hit, än slank han dit, än slank han ner i diket" mest hela tiden.

Men nu är det slut på det! Kanske. Nu ska struktur och framförhållning in i fröken Larssons liv. Förhoppningsvis. Jag är för luttrad - läs uppgiven - för att ge några säkra utfästelser men nu har i alla fall jag och Fredrik gjort ett seriöst försök att få lite ordning på tillvaron. Vi har nämligen satt oss ner och gjort en SKRIFTLIG planering - vecka för vecka - över höstens alla måsten och projekt. Stora projekt som installation av jordvärme och planering av gården varvas med mindre åtagande så som att göra vinter i stugan och städa garaget. OCH vi har dessutom sagt att alla nya projekt ska godkännas av båda innan de schemaläggs. Vad säger ni om det?!?!?! 


Vår alldeles egen lilla trädgårdstomte!



Även trädgårdstomtar blir trötta ibland. Och vad är då bättre än lite mys med både två- och fyrbenta!


Helt i enighet med det uppgjorda schemat har vi tillbringat större delen av dagen med att städa upp på gården och göra trädgården redo för vintervila. Målat lite möbler har jag också gjort. Mys med barnen, laga mat, städa och röja lite ris på lördagen - mer räckte inte helgen till. Jo, lite hundträning men inte alls i den utsträckning jag hade tänkt. I går tog hundarna hastighetsrekord på de 5,5 km vi brukar cykla vid tidsbrist - när Fella galopperar en halvmil på eget initiativ, då är hundarna understimulerade.

Nu stundar ett par dagar i Umeå. I morgon ska jag vara representativ och träffa upphandlingskontoret m a a ett anbud. Måste dyka riktigt djupt in i garderoben i försök att hitta nåt anständigt att ta på mig. D v s nåt utan målarfläckar på. Önska mig lycka till - snarare med att hitta rena kläder än att vinna upphandlingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar