29 maj 2011

Det går troll...

.

..i högtiderna. Bara för att friska upp minnet gick jag tillbaka och läste ett blogginlägg från Mors Dag i fjol och banne mig var inte det en ganska pissig dag, det också. Jag har så varma minnen från Mors- och Farsdagar - och andra -dagar också - både från när jag var liten och när de äldsta barnen var små och förväntningarna från dessa ställer till det. Bara att inse att ny familj innebär nya rutiner och att det goda är fördelat över året. Och ett par kramar fick jag från mellanungarna, när de sa hej då för att åka till pappa och av mamma, när jag gratulerade henne. :-) Jag gav mig själv en liten present också, i form av lite hundträning och trevligt sällskap. Alltid en lisa för själen.

I dag leker vi vanlig familj. Både jag och Fredrik jobbar heldag. Jag i form av personalmöte och Fredrik blev blixtutkallad för att hjälpa en kompis med lite traktorkörning sent i går kväll. Så mormor och morfar får rycka in som barnvakter och den superförkylda, Göteborgsbesudlade Elias får vara hemma och ta hand om hundarna.

Nu lägger jag ner bloggandet för i dag. Knepigt att skriva med bortfrätta fingertoppar. Allt gott, folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar