17 maj 2011

Skruvat



Vaknade upp på söndag morgon och fick mig knappt upp ur sängen. Sen dess har jag haft nån konstig upphakning i ett revben (!?) under skuldran. Fredrik har reulstatlöst fått vara där och trycka lite men just nu längtar jag efter att nån med bra balans och välfilade fötter skulle kunna hoppa lite på mig också. Ena orsaken till detta som jag kan komma på är att jag intagit nån sorts OLW-skrivsliknande position under nätterna på senaste tiden, då Birk varit så grinig och velat ha tisse dygnet runt. Hur som helst, nåt ligger rackarns fel.

På tal om att ligga fel; känns som att heriditeten är ganska hög för såna beteenden - och att det till största delen är könsbundet också...





Regnet hänger i luften. Jag har lyckats undvika att bli blöt, både under söndagen då vi gjorde en snabbvisit i stugan och under gårdagen då jag och grannen tog en ordentlig dw-promenad. Men humöret och arbetslusten sjunker med lågtrycket och i går fick bli en mellandag då jag inte ägnade mig åt några större, banbrytande aktiviteter. Jo just det. En sak förmådde jag mig göra som jag gruvat mig för i flera månader. Jag tog fram symaskinen och fixade till några byxor samt sydde om en flytväst till Ya'ax. Det tog ju bara några minuter när jag väl tagit mig för det. Nu ser jag framför mig hur jag och hundarna plöjer genom vattenytan tidig morgon i paradiset. Jag i kanot och hundarna simmande bredvid. Vackert. Avkopplande. Nyttigt. Sen får vi se hur verkligheten blir...hundar som försöker klättra upp i kanoten...jag som kantrar...folk som står på stranden och skrattar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar