4 maj 2011

"Va?" - Livet i en bubbla



Så var man åter i Skellefteå efter ett par dagar i Västerås. I stort sett trevliga dagar men de karaktäriserades av isande kyla och snöfall - inte precis vad man räknat med när man besöker sydligare nejder i början av maj.

Som straff har jag nog smittat ned varenda en av de 50-tal kollegor som var på konferensen. Har hostat, snorat och frusit i kubik. I planet på väg ner knastrade det till i öronen i samband med flygplanslandningen och sedan fick jag lock för dem som höll i sig ända till dess att planets stigning på hemvägen. Oturligt nog skulle vi ju ner igen så nu lever jag livet i en bubbla i sällskap av en trevlig liten tinnitus.

Jag har försökt hålla mig någorlunda upprätt och ägnat tiden åt att måla möbler och kratta grus. Har tränat lite vittringsapportering med Fella också och det har gått riktigt bra. I kväll blir det lite träningstävling på klubben så då får vi se om vi bara haft tur hittills.

Nu fram med pensel och färg igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar