19 maj 2011

Efter regn kommer solsken - men när?!?!

Sista dagarna har haft ett stort fokus på dagens inplanerade tvådagarsvistelse i stugan. Jag har packat och handlat medan Fredrik har varit uppe i stort sett dygnet runt för att hinna ställa i ordning bil och släp för fredagens besiktning. Och så nu när jag vaknar så vräker regnet ner. Känns inte särskilt inspirerande att sitta uppflugen på en taknock och mura skorsten då... :-( Vi får se om det blir planerna eller vädret som ändras närmsta timmarna.

Vi hade dessutom planerat in ett litet ärende till Burträsk, på vägen till stugan. Där finns nämligen vårt tilltänkta sovrum. I och för sig "gör-det-själv"-varianten i form av en nedplockad bagarstuga men tanken är att det så småningom ska ståta som vårt "master bedroom" i stugan. OCH vi har varit så stukturerade och kloka att vi har bestämt att detta är ett projekt för NÄSTA år minsann. Så lång framförhållning tror jag aldrig att jag och Fredrik har haft. Håller vi på att bli gamla?

Föutom stugfokus har förstås hundarna fått sin beskärda del av träning senaste dagarna. Jag och Fella har hamnat i nåt trist stadium där jag har svårt att dölja mina frustrationer över att Fella blir mentalt låg. En svår balansgång mellan att ställa krav och leka. Tre kommande lydnadstävlingar inom kort...mycket kort...tid gör väl sitt till för att höja stressen. För ett par dagar sen tränade jag tillsammans med en nyvunnen vän och jag hoppas hennes klokheter smittar av sig.

Dragträningen har dock gått bra och den stundande Sommarcampen har satt kniven mot min strupe. Fella börjar vara i ganska bra form. Om bara hennes motivation håller i sig kan det nog tävlingspremiären gå skapligt bra.



Fröken Bredarsel... Det har hon fått från matte. Förhoppningsvis blir dock mattes mindre medan Fellas gott kan få bli ännu större. -7,7 kg på matte sedan sista mars. Inget fenomenalt resultat men det går sakta och säkert nedåt.

Som ni säkert noterat, är textformatet och layouten i bloggen numera skittråkigt. Jag har i en hel vecka förskt få nåt vettigt ur den administrativt ansvarige för metrobloggen.se men karln hänvisar bara till funktioner och lösningar som helt enkelt inte finns tillgängliga på min sida. Fredrik, min hjälte, ägnade lång tid åt att försöka hjälpa mig i går - men icke. Skitblogg. Om det inte vore för att jag vill slippa ändra bloggadress hade jag gett den här fingret för länge sen. Så om nån bloggexpert läser detta och känner en outgrundlig önskan om att få hjälpa en stackars dataimbecill så var så god... Skriv i kommentarsfältet!

Så... Det är svårt att bråka med en bloggadministratör när man inte får mothugg. Men hundmänniskor får man alltid igång. Och trots att jag i grunden är REJÄLT KONFLIKTRÄDD (jajjamensan!) så hamnar jag i blåsväder nån gång då och då. Nu senast - eller förresten alltid - angående Weight Pull. Denna gång gällande sportens framtid då SKK överväger ett godkännande av den och WP-folk reagerar negativt. Det här har jag skrivit om tidigare och det är bara att konstatera att allt främmande ÄR skrämmande.

Stolt lillhusse konstaterar att våra byrackor trivs i alla läger, vare sig det är WP eller bruks...

Nä nu ska jag dansa nån liten "anti-regndans" eller åt. Ska i alla fall försöka att inte låta vädret förstöra humöret. Inte blänga på trappen utanför ytterdörren som jag hann olja in halvvägs innan himlens portar öppnade sig i går. Inte snava över all framtagen packning som skulle till stugan. Inte sucka när jag steker middagsmaten istället för att grilla den i vår nyinköpta fina grill på vår nybyggda fina altan i stugan...

Avslutar med en bild av unge herr Perpetuum Mobile som denna gång blev tagen med fingrarna i kakbu...jag menar...kattluckan... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar