27 maj 2011

Hur blev det så här..? Igen...



Jag tycker faktiskt att jag har varit ganska duktig senaste veckorna. Kan väl inte slå mig för bröstet för att ha haft något större uttalad struktur på livet, men det har i alla fall gått i lagomt tempo. Men nu är det på väg att snurra till sig. Igen...

Förutom 1,5 timmes drag weight-träning, en timmes cykeltur samt ett par timmars WP-träning på klubben, hann jag inte så mycket vettigt i går. Lite jobb och så ägnade jag nån timme åt att rensa ogräs och städa i ungarnas sandlåda (eller snarare lekpark eftersom det är en låda av tämligen gigantiska mått). Jag hade benäget bistånd av en nioåring som gjorde allt annat än att kratta som det var sagt, en ettåring som kryddade sin limpmacka med ett antal hekto sand och efter en stund kom på att han kunde klättra upp i rutshkanan samt två hundar, varav den ena ville göra minihusse sällskap i kanan (vilket han också gjorde - lite kaosartat).

Vaknar så upp nu på morgonen, nästan redan anfådd. Jag har fått två trevliga umgängesförslag i dag men inser ganska snabbt att det kanske bara är att skrota båda. Kom-ihåg-larmet ringer på telefonen; utvecklingssamtal med Isac på skolan i dag. Just ja. Och så har Freja sin ridning. Efter tre - fyra nätters arbete i garaget ska Fredrik nu göra en satsning på vår egen bil inför den stundande resan i mitten av nästa vecka. Och så har vi ju tänkt åka till stugan i kväll så bil och släp måste packas med allehanda ting. Och kanske handla lite så vi har nåt att äta? Sen hade jag ju tänkt hinna komplettera den förhatliga häcken som av nån konstig anledning valt att till vissa delar bara lägga sig ner och dö.

Jag, som inte hade tänkt ta nåt som helst ansvar för nån hundklubb under överskådlig tid, finner nu mig själv sittande med ett patrulleringsschema och försöker ragga folk till stadsfesten, midsommartravet och V75.

Helgen avslutas ju med mors dag och på söndag har jag också möjlighet att köra en träningstävling men inser att det kan bli svårt att hinna hem från stugan.

Måndag och tisdag innebär långa och krävande arbetsdagar och kvällsbegivenheter på ungarnas skolor. Parallellt med det ska vi hinna förbereda resan till Norrköping som vi hoppas kunna inleda under natten mot torsdag. Väl där nere är det fulla dagar samt att vi ska försöka iordningsställa nån form av kalas för en inte alls särskilt samarbetsvillig blivande 16-åring.

Förhoppningsvis hinner vi hem så att ungarna kan gå i skolan på tisdagen. Sedan, åter igen, ett flertal aktiviteter inför stundande skolavslutningar vilket ska kombineras med förberedelser inför en i dagsläget inte alls förberedd gårdsloppis helgen efter.

Ja just ja. Har en lydnadstävling inbokad på fredag 17/6 också. I en ny klass. Borde kanske fila på momenten lite grann.

Ja... Så går det när man är ett viljelöst offer för omständigheterna. För jag kan inte i min vildaste fantasi tro att jag har någon som helst skuld i denna planering...

Den främsta stressfaktorn är dock inte tiden utan VÄDRET!!! Finner mig själv sittande på klart.se och yr.no för att kolla prognoserna flera gånger per dag. Hittills leder yr.no som erbjuder minst regntimmar under stundande helg. Så jäkla typiskt!!! Nu, när vi planerat en helg i stugan, ska det regna mesta tiden medan nästa helg, då vi ska tillbringa flera hundra mil i bil och Fella ska orka prestera på flera tävlingar, då ska det vara över 25 grader varmt.

Stoppa världen. Jag vill inte hoppa av. Bara möblera om litegrann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar