17 oktober 2010

Trevlig lördag

Vaknade lördag morgon och kände ovanligt mycket ork och en återvunnen livslust. Funderade ett tag och kom sen på att det förmodligen beror på ljuset som återvänt i form av några centimeter snö.


Vi ägnade förmiddagen åt en välbehövlig städning och gav därmed våra samveten en ordentlig boost. De positiva känslorna förmörkades dock lite av att vi har en bil med elfel som luktar som om den håller på att brinna upp invärtes varje gång man varit ut efter vägarna. Men nu börjar jag vara relativt van bilhaverier. Har lärt mig att jag inte tjänar nåt på att slösa känslor på det faktum att jag har en mekanisk förbannelse vilande över mig. Bättre att spara orken till att försöka lösa problement praktiskt. Vilket vi i o f s inte gjort än...


Sen lagade jag lite lunch som vi bjöd go’vännerna på. Efter lite skitsnack och hårklippning var det dags för en två timmar lång hundpromenad i skogen. Fem lösspringande hundar, fint väder och trevligt sällskap. Kan det bli bättre?


Under eftermiddagen och kvällen var det svängdörr här hemma. Sammanlagt tror jag att 14 - 15 barn och ungdomar vistades i huset. Utifrån antalet skor som står i hallen har jag räknat ut att ungefär hälften av dem har tillbringat natten här.


Eftersom det blivit lite kyligare utomhus har vi börjat elda mer kontinuerligt i kaminen. Det innebär en hel del mys framför värmen. Avslutar med dagens ranson av bebis/vovve-kort:












2 kommentarer:

  1. Tre kompisar som verkar trivas oförskämt bra med tillvaron och varandra:-) Jättemysiga bilder!

    SvaraRadera