6 oktober 2010

Färgglada lemmar


Gröna fingrar och blå tummar i alla ära... Men vad är de mot en stortå som glimrar och glänser i regnbågens alla färger? Dessutom känns ju en stukad tå lite mer...manligt...?... än ett skadat finger...liksom...


Tån sitter på Fredrik. Som passade på att sparka in den i nåt hårt när han hjälpte mig att bära in hyllplan till mitt nya kontor.


Jag har alltid sagt att Fredrik har en tendens att "snöa in" på saker. Det han verkligen går in i, satsar han på till 110 %. Uppenbarligen även när det gäller att sparka sönder tår. Fast den diskussionen har jag faktiskt valt att inte gå in i än. Känns liiiite som att trava ut på hal is när man ser hur Fredrik linkar fram och biter ihop käkarna för att inte skrika av smärta...


Stackarn.


Trots kroppsskada och allmän stress tog vi oss iväg till SWB Skellefteås möte på tisdag kväll. Och där lyckades jag få, inte bara en utan två, stenar att falla från hjärtat.


Den ena stenen (en meteorit som damp ner hastigt och lustigt för nån dag sen) handlade om medlemmarnas olika inställningar till behandling av noskvalster där det liksom hade bildats två läger i gruppen. Vi lyckades dock enas om att varje hundägare ansvarar för sin hund och att vi inte kan besluta om krav på att hundar utan symtom ska behandlas. Skönt.


Den andra stenen...en som liksom kommit smygande och byggt på sig som sipprande lava under senaste månaderna...var det faktum att jag inte känner att jag kan...vill...orkar...har tid...att fullgöra mitt åtagande som träningsansvarig. Upplägget har styrts över till att bli 4 - 5 dagar i veckan (olika dagar varje vecka) inne i stan istället för en fast dag på förutbestämd plats. Och det är bara att inse - dygnet har för få timmar och bensinen är för dyr för att jag ska ränna runt kommunen på en halvtidstjänst som träningsansvarig. Men de andra hade förståelse och jag känner att jag kunde backa från uppdraget utan nåt större mankemang. Men med stolthet - fröken Larsson har insett sin begränsning, minsann!!!!


I kväll får vi bli varse andra begränsningar. Träningstävling på Brukshundklubben. Jag och Fella. Ev även jag och Ya'ax. Dagsformen får avgöra. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar