3 oktober 2010

Ett meningslöst inlägg över en betydelselös lördag

Efter en TIDIG morgon och ett målarpass uppe i mitt nya kontor, hade jag att hantera två pubertala bruttor som frustande likt gaseller (eller...de kanske inte frustar...men de stod i alla fall och hoppade...och lät) manade mig att skjutsa dem till stan och en shoppinglördag. Efter ett otal misslyckade väckningsförsök av en sovande sambo, drog vi iväg. Tänkte att jag skulel göra stan jag också, minsann.


Eller... stan och stan... ByggMax, Rusta, ÖoB samt Lindex blev det. Satte inte ens min fot i centrala stan. På Lindex köpte jag en ny sportBH då mina gamla är långt stadda i förfall. In, rycka första bästa, kolla prislappen, in i provhytten för att testa, sen betala - efter att ha klätt på sig förstås. Alltsom allt tror jag att jag var inne i butiken 3,5 minut. Hade Birk sovande i bilen utanför. I övriga butiker blev det MDF-board, lite kvällschips till barnen, hundgodis och en ridväst till Freja.


Efter dessa utsvävningar kände jag mig smått panisk. Måste ut från stadshetsen och andas lite! Åkte till Skelleftehamn och körde lite lydnad med Karin.





           Lite motljusbilder med mobilkameran hann vi med medan vi väntade på Karin.


Efter att ha hämtat och lämnat ungar på diverse ställen var med middagsbestyr och en lugn kväll i soffan som väntade. Lite mannekänguppvisning fick vi oss till livs; Freja hade shoppat lös för sina 12-års födelsedagspengar.



12 år - eller?!?!


Mer spännande än så blev inte denna lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar