15 oktober 2010

Lokalbyte x 2

Under två senaste veckorna har jag, när tillfälle getts, stökat på lite med mitt kontor. Bytt rum, fixat lite möbler, målat och pysslat. Än fattas lite "lull-lull" i form av tavlor och fotografier men nu börjar vi i alla fall närma oss ett slutgiltigt resultat:






Och så lyckades jag gömma prisskåpet på lagom lite framträdande plats:







Några andra som också bytt lokal är Åbyn Byske Brukshundklubb. Min första klubb som jag trivdes mycket bra i men som kändes för avlägsen tyvärr. Men nu har de hyrt in sig i en stor garagelokal på cykelavstånd från Ersmarksbodarna!!! Nu ska det bli träna av framöver! I dag ringde jag ordföranden för att höra om de ville göra ett samarrangemang med mig i samband med att jag tar upp fantastiskt duktiga Tina Fridh  och det var de mycket intresserade av. Spännande att se hur det hela utvecklar sig.


På tal om utveckling så hade vi besök av killarna i verksamheten  Jordnära från ridhuset i Ersmark i dag. Ett helhärligt gäng som ska tillbringa några dagar med att röja sly och ris på vår gård. Jag lär säkerligen återkomma med rapport om detta framöver.


Några som återkom redan denna kväll - fastän jag tvekade - var Elias och gode vännen Jesper som tog en sväng ut i skogen med bob bakom hundarna. De for iväg i mörkret i en jäkla syra. Lite ovanlig med ändå konstruktiv sysselsättning för ett par 15-åringar en fredagkväll.  Vi övriga - förutom Isac som övernattar hos kompis - lär inte vara särsklit konstruktiva i kväll. Lite gott blandat med tv-zappande och internetsurfning är nog det enda vi åstadkommer. I morgon blir det hundaktiviteter och lunch med go’vännerna.


Avslutar detta inlägg med en bildfråga; klibbig barnhand eller hårig katt?


1 kommentar:

  1. Ser ut att bli ett mysigt och fräscht kontor. Lite lullull och en färgklick = perfekt.
    Bildfrågan: en klibbig barnhand efter ett besök i den långhåriga kattens päls :) Ser nästan ut som jag vid besök hos akupunktören :0

    SvaraRadera