3 juni 2010

Servering av bajsblöjor på McDonalds och specialdesignad t-shirt

Alla som känner Fredrik det allra minsta, har inte undgått att han härbärgerar en viss skepticism gentemot Stockholmare (vilket i o f s innefattar all Sveriges befolkning söder om Sundsvall). Eller hur, Pelle?  I dag har han fått vatten på sin kvarn. Vi har kört 100 mil tvärs igenom landet och inte hittat en enda brevlåda någonstans. De tre kuverten vi skulle skicka har färdats hela vägen från Skellefteå och lär förmodligen följa med upp igen. Där vet vi var alla brevlådor bor.


Dessutom fick herr Norrland utlopp för sina aggressioner när vi stannade och åt på McDonalds i Uppsala. Väl medvetna om att toaletterna är av utomordentlig design på dessa snabbmatsrestauranger, ämnade vi byta blöja på Birk där. Det var välbehövligt - om Elias skulle ha minsta fog för sin fråga här om dagen om huruvida bajskonsistensen beror på att Birk har ätit gräs så kan vi väl säga att han hade idisslat länge när vi kom till Uppsala. Glad i hågen greppade vi blöja, tvättsavetter och unge och travade iväg till handikapptoaletten/skötrummet. Trodde vi. Dumma som fån tittade vi faktiskt efter både tre och fyra gånger (och stängde toalettdörren däremellan) men inte dök det upp nåt skötbord för det! Det mest ändamålsenliga vi hittade var antingen toalettlocket eller papperskorgen. Så det blev att byta bajsblöja med en unge hängande i luften mellan oss två. Ilsket yttrade jag nåt i stil med "Man borde ta mig fan ge personalen bajsblöjan rakt över serveringsdisken och fråga var de tänkt att vi ska göra av den när det utlovade skötrummet inte existerar" - och vis av erfarenhet skulle jag ju inte ha sagt så ifall jag inte hade velat att Fredrik skulle anta utmaningen. Så medan jag smög ut och gömde mig bakom bilen, travade Fredrik med unge och bajsblöja i högsta hugg fram till serveringsdisken, mitt bland beställande matkunder. Vad som riktigt utspelade sig i den situationen förtäljer inte historien, men jag skulle inte bli förvånad om den unga tjejen som Fredrik slog klorna in fortfarande står kvar med en luktande blöja i handen och hakan i golvet...


Vi hamnade i alla fall till slut i Yxbacken, Norrköping, där vi ska tillbringa denna förhoppningsvis underbara helg. Vi har fått egen svit (en barack) till skillnad från andra icke nyblivna småbarnsföräldrar som sover i tält och i bilar. Tack CK för det!!! DESSUTOM förärades Birk en egen barntröja. Så himla gulligt!



Specialdesignad t-shirt - då blir man så här nöjd!





SWB Skellefteås egen Pulling Prince!





Och lite cirkuskonster...




Nu hägrar sängen. I morgon börjar programmet redan 5.45 med drag weight-promenad uppför slalombacken!

2 kommentarer:

  1. Hahahaha...... Bra jobbat Fredrik!!!! Men är ni redan framme? Ni glömde smilla som skulle med till Pelle... Åsså trodde jag vi skulle träna lite idag? lycka till i helgen:-)

    SvaraRadera
  2. Det var ju uppställning 05.45 här i morse, så det var bara att skynda sig ner söderut... Jag kan ju säga att värmen inte har så god inverkan på Fella så den lydnadsträningen hade nog inte gett så mycket ändå.

    SvaraRadera