10 februari 2010

Swisch, swisch!


Nu swischar fröken Larsson fram i tillvaron. Fullt upp på jobbet och kollegan har behagat överge mig för sydligare nejder... Långt sydligare... Typ Thailand. Hoppas hon har det riktigt bra, det har hon förtjänat. Men nån liten snäll bakterie kan hon gott få drabbas av som straff för att hon lämnat mig i sticket!


Fördelen med att ha fullt upp är att man hinner med en massa saker utav bara farten. Har i sann gratisanda bevistat ett vattengympapass varje dag denna vecka. Inte för att det har nån större inverkan på min frikadell-liknande lekamen - men samvetet mår i alla fall bra. Tänk vad tomt och innehållslöst mitt liv kommer att bli när jag fått barn...


På tal om barn lyckades jag slå två flugor på smällen i kväll. Var ansvarig för kaféet på Folkan (en verksamhet som samhällsnämnden och klassföräldrar i Kusmark bedriver till fördel för barn och ungdomar i byn) OCH lyckades få skolrådet och rektorn att förlägga ett möte dit. Så jag sprang emellan och lyckades (tror jag) se superengagerad ut på båda fronter samtidigt. I like simultankapacitet!


Vi har också kommit igång med mediaarbetet inom SWBA. Tror det kommer att bli riktigt väl underbyggt och bra. Hittills har vi t ex två vidtalade veterinärer och ytterligare två som kan uttala sig mycket positivt om sporten. Dessutom en välrenommérad utbildare inom Brukshundklubben och en hundfysiolog som bl a deltagit i OS som maratonlöpare och skrivit flera böcker.


Och när det gäller hundar, så jag jag nu tagit fan i hågen och anmält mig och Fella till vår första lydnadstävling. Oj så verkligt allt plötsligt blev - nu måste jag ju leva upp till mina uttalanden!


Och, så här avlsutningsvis, ännu en snygg övergång; vad gäller uttalanden så lutar det mer och mer åt att jag måste gå och bli religiös. Vilket innebär att jag också kommer att bli ensamstående småbarnsmamma. Attans, så var det ju inte tänkt. Men allt för wp:n och lokalgruppen...

3 kommentarer:

  1. Gäller det insändaren till hundsport?
    Ska bli riktigt kul och se vad swba svarar med för något.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är den jag syftar på. Tyvärr vet vi inte än hur mycket utrymme vi får men sammanställning av fakta och statistik pågår för fullt!

    SvaraRadera
  3. Hmm kapellstroppar? Ingen aning om va de e :P
    Ska googla..
    Hittade en fjäder som jag använt, den fungerar bra faktiskt!

    SvaraRadera